20 lutego 2012

Sałatka słodko-ostra z boczkiem

Dzisiaj mam dla Was kolejny przepis. Tym razem będzie to sałatka, podpatrzona u Nigelli Lawson. Trochę zmodyfikowana przez mnie :)
Osobom na diecie radzę pominąć ten post. Sałatka ta raczej nie jest niskokaloryczna. Ale mnie to nie przeszkadza - jem ją zwykle na obiadokolację :) Mój TŻ też ją uwielbia.

Sałatkę nazwałam po swojemu. Słodyczy dodaje jej sałata lodowa i kukurydza, a ostrości - rukola i musztarda.

Sałatka słodko-ostra z boczkiem

Składniki:
- główka sałaty lodowej
- pół opakowania rukoli (kilka garści, jak kto lubi)
- opakowanie boczku wędzonego (ok. 100 g)
- 2 ugotowane jajka
- pół puszki kukurydzy
- musztarda
- mieszanka uprażonych ziaren (słonecznik, dynia, pinia) - opcjonalnie

Sałaty myjemy, rwiemy na kawałeczki i wkładamy do salaterki. Boczek tniemy na paseczki i smażymy na suchej patelni, aż tłuszcz się wytopi. Boczek (bez tłuszczu) dodajemy  do sałaty razem z odsączoną kukurydzą i pokrojonymi w ćwiartki jajkami. Do wytopionego z boczku tłuszczu dodajemy musztardę (ok. 3 łyżki), mieszamy. Polewamy tą mieszanką sałatkę. Na koniec posypujemy uprażonymi ziarnami. Mieszamy przed nałożeniem na talerz.

Następnie pałaszujemy :) Mniam!



Smacznego!

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz